Köpevillkor för Store 110

Handlar du hos Store 110 så har du godkänt dessa köpevillkor.
För att få handla hos Store 110 så ska du ha fyllt 18 år eller ha målsmans tillstånd för att få handla.
Butiken ägs av Store 110 Handelsbolag med organisationsnummer 969781-4581.

Frakt & Leverans
Vi levererar i nuläget endast inom Sverige med hjälp av Postnord.
Varor med artikelnummer som börjar på DFD kommer direkt från utländsk leverantör och där vi inte styr över leveranssättet. Övriga varor lagerförs av Store 110.

Leveranstid för lagerhållna produkter är normalt 3-5 arbetsdagar och för leveranser som kommer direkt från utlandet så är leveranstiden normalt 3-7 arbetsdagar.

Lagersaldot i butiken uppdateras löpande. Om en köpt vara mot förmodan skulle vara slut i lager så meddelar Store 110 kunden så snart som möjligt och återbetalar köpesumman i sin helhet, alternativt erbjuder en liknande vara med samma pris.

Betalning
Din betalning är säker hos oss.
Alla våra automatiska betalningar hanteras av Payson som är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Store 110 får aldrig tillgång till några kortuppgifter.

Du kan välja att betala med VISA, Mastercard, direktbanköverföring från alla stora banker eller delbetalning och betalning via faktura.

Du kan även välja att betala manuellt via vårt bankgironummer 817-3627 eller med Swish till 123 563 63 37. Observera att vi då inte skickar varan förrän betalningen är bokförd på vårt konto.

Om PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 0 kr.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Alternativt representera ett Företag registrerat i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickas betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid inkassoavgift om för närvarande 180kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Mer information och fullständiga villkor finns här: https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Kunduppgifter
Store 110 sparar kunduppgifter såsom namn, adress, telefonnummer m.m. i vår egen databas. Dessa uppgifter sprids aldrig till någon 3:e part men vi kan själva komma att använda dem för att kontakta dig eller ge dig erbjudanden.

Vill du bli borttagen ur vår databas så är det bara att kontakta kundtjänst på order@110.se så tar vi bort dig genast.

Avbeställning
Som kund har du möjlighet att avbeställa en lagd order innan den har hanterats. Hanteringen tar normalt under vardagar 6-24 timmar och avbeställning bör därför göras så snabbt som möjligt. För att avbeställa så kontaktar du vår kundtjänst på order@110.se

För varor med artikelnummer som börjar på DFD kan ordern avbeställas endast innan beställningen har gått vidare till vår leverantör.

För övriga varor kan ordern avbeställas innan varan har paketerats och lämnats över till vår fraktpartner.

Outlöst försändelse
Om kunden inte löser ut sitt paket och det går i retur äger Store 110 rätten att ta ut en avgift på 100 kr för att täcka våra kostnader för att hantera outlösta paket.

Transportskador
Skulle godset bli skadat under transporten så ska kunden utan dröjsmål senast inom 7 dagar anmäla skadan till transportbolaget (vanligast Postnord) och till Store 110s kundtjänst order@110.se

Viktigt att inspektera paketet och varan noggrant vid leverans.
Vid frågor eller hjälp kring detta kontakta kundtjänst.

Reklamation
När du som kund får din vara så ansvarar du för att kontrollera så den är korrekt och felfri. Om du upptäcker något fel på varan så kan du reklamera den genom att kontakta kundtjänst på order@110.se inom 60 dagar från att du upptäckt felet.

Vid en reklamation så anger du ditt ordernummer och så behöver vi veta vad som är felet på varan. Reklamationen är inte giltig förrän du får en bekräftelse på att reklamationen är godkänd från Store 110.

Om reklamationen är giltig så ersätter vi den defekta varan med en av samma modell. Om det inte är möjligt eller kunden önskar det så återbetalar Store 110 hela beloppet inklusive frakten. Kunden ansvarar för att paketera varan på ett säkert sätt så den inte skadas.

Store 110 tillämpar fria returer endast efter kontakt med kundtjänst och genom att följa kundtjänstens instruktioner. Fraktkostnader för inskickade varor på annat sätt återbetalas inte.

Vid en ogiltig reklamation så har Store 110 rätten att ta ut en avgift på 100 kr samt fraktkostnaden tur och retur.

Ångerrätt
Enligt konsumentköplagen och lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler så har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt utan orsak från den dag du tar emot varan.

Vill du utöva ångerrätten ska du till Store 110s kundtjänst order@110.se skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att använda ångerrätten. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Store 110 tillämpar fria returer endast efter kontakt med kundtjänst och genom att följa kundtjänstens instruktioner. Fraktkostnader för inskickade varor på annat sätt återbetalas inte.

Kunden ansvarar för att paketera varan på ett säkert sätt så den inte skadas. Varan ska ej ha fått skador eller synligt slitage av att ha varit använt. Alla delar inklusive originalförpackningar ska returneras så snart som möjligt efter bekräftelse av Store 110. Om Store 110 fortfarande inte fått in varan 20 dagar efter bekräftad retur betraktar vi det som att du inte längre vill utnyttja din ångerrätt.

Garanti
Vi lämnar 1 års garanti på de klockor vi säljer.
För att utnyttja garantin så kontaktar du vår kundtjänst order@110.se

Store 110 tillämpar fria returer endast efter kontakt med kundtjänst och genom att följa kundtjänstens instruktioner. Fraktkostnader för inskickade varor på annat sätt återbetalas inte.

Observera att garantin inte gäller:
• skador som orsakats av felaktig skötsel, slarv, felaktig användning eller andra skador som ej beror på material- eller tillverkningsfel.
• skador orsakade av ingrepp av serviceverkstad
• normalt slitage såsom repor, slitage på armband m.m.
• försök till att laga produkten på egen hand

Semester och ledigheter
Under semesterperioder och eventuella ledigheter under övriga perioder där Store 110 kan få begränsat med personal som kan hantera inkomna beställningar så kan en längre leveranstid förekomma än vad som sägs i dessa köpevillkor. Vid en sådan period så kommer detta att informeras om på webbsidan så du som kund vet om detta innan du lägger en beställning.

Store 110 kan inte göras ansvarig för eventuella besvär detta orsakar.

Ansvar för fel
Store 110 kan inte göras ansvarig för eventuella fel i leveransen mer än vad som sägs i dessa försäljningsvillkor och i svensk lag. Store 110 kan inte göras ansvarig för fel orsakade av t.ex. leveransförseningar, IT-problem, avbrott i drift, hög arbetsbelastning eller andra liknande orsaker.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Store 110s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall bedömas vara force majeure.

Vid force majeure så går Store 110 fri från sina skyldigheter i de ingångna avtalen med kund.

Ägandesrättförbehåll
Alla varor är Store 110s egendom tills dess betalning har erlagts.

Information på webbsidan
Store 110 kan närsomhelst utan förvarning ändra produktsortiment, pris, all övrig produktinformation eller övrig information som finns på hemsidan. Bilder ska ses som illustrationer och visar varan så gott det går. Man bör vara medveten om att varan kan se annorlunda ut i verkligheten än visad på en bild.
Store 110 kan inte göras ansvarig för eventuella tryckfel, fel i produktbilder, fel i produktinformationen, att varan på bilden inte exakt återspeglar verkligheten eller i övrig information.

Cookies
Store 110s webbsida använder cookies.
Cookies används bland annat för att webbsidan ska fungera som den ska med din varukorg, kassa och övriga funktioner. Det går att stänga av cookies som du själv kan göra i din webbläsare, men om du gör det så kan vi inte garantera att funktionerna på webbsidan fungerar som de ska och det kan vara omöjligt att genomföra ett köp.

Tillämplighet
Dessa köpevillkor gäller så länge ingen svensk lag säger något annat. I de fall en svensk lag är i konflikt med dessa villkor så gäller lagen.

Brottsligt agerande och tvister
Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Store 110 kan med omedelbar verkan häva ett köp vid misstanke till brottsligt agerande.

Tvist i anledning av dessa köpevillkor ska avgöras enligt svensk lag.